Information
Information för medlemmar
Här svarar vi på vanliga frågor om boendet och föreningen.
Hur kontaktar jag styrelsen i föreningen?
Du når styrelsen antingen via kontaktformulär under ”Kontakt” i menyn, alternativt via e-post till ”styrelsen@brfbacken.se”.
Hur fungerar sophanteringen i föreningen?
Vi har källsortering enligt kommunens riktlinjer med särskilda kärl för olika avfallstyper.
Hur anmäler jag fel eller underhållsbehov för min lägenhet?
Felanmälan görs via kontaktformulär under ”Kontakt” i menyn, alternativt via e-post till ”felanmalan@brfbacken.se”.
När är nästa årsstämma planerad att hållas?
Årsstämman hålls i slutet av mars varje år. Kallelse till stämma sker via e-post (till de medlemmar som har lämnat adress för e-post till styrelsen), information på hemsidan, anslagstavlan vid nedgång till garaget på Sveagatan samt anslag i portuppgångar på Kungsgatan 3-5-7.
Hur fungerar det med bredband?
Samfällighetsföreningen Björnen, där BRF Backen nr. 3 är medlem, har tecknat kollektivt bredbandsavtal med företaget BITCOM. Standard hastighet är enligt avtalet 10 Mbit upp/10 Mbit ned. Högre hastigheter går att få genom att boende tecknar individuellt avtal med BITCOM.
Hur fungerar det med TV-tjänster?
Samfällighetsföreningen Björnen, där BRF Backen nr. 3 är medlem, har tecknat gruppanslutningsavtal med Telenor. I detta avtal ingår TV Bas som i dagsläget innehåller 20 kanaler. Ytterligare kanaler samt streamingtjänster går att lägga till genom att boende tecknar individuellt avtal med Telenor.