Information för medlemmar

Här svarar vi på vanliga frågor om boendet och föreningen.

Hur kontaktar jag styrelsen i föreningen?

Du når styrelsen antingen via kontaktformulär under ”Kontakt” i menyn, alternativt via e-post till ”styrelsen@brfbacken.se”.

Hur fungerar sophanteringen i föreningen?

Vi har källsortering enligt kommunens riktlinjer med särskilda kärl för olika avfallstyper.

Hur anmäler jag fel eller underhållsbehov för min lägenhet?

Felanmälan görs via kontaktformulär under ”Kontakt” i menyn, alternativt via e-post till ”felanmalan@brfbacken.se”.

När är nästa årsstämma planerad att hållas?

Årsstämman hålls i slutet av mars varje år. Kallelse till stämma sker via e-post (till de medlemmar som har lämnat adress för e-post till styrelsen), information på hemsidan, anslagstavlan vid nedgång till garaget på Sveagatan samt anslag i portuppgångar på Kungsgatan 3-5-7.

Hur fungerar det med bredband?

Samfällighetsföreningen Björnen, där BRF Backen nr. 3 är medlem, har tecknat kollektivt bredbandsavtal med företaget BITCOM. Standard hastighet är enligt avtalet 10 Mbit upp/10 Mbit ned. Högre hastigheter går att få genom att boende tecknar individuellt avtal med BITCOM.

Hur fungerar det med TV-tjänster?

Samfällighetsföreningen Björnen, där BRF Backen nr. 3 är medlem, har tecknat gruppanslutningsavtal med Telenor. I detta avtal ingår TV Bas som i dagsläget innehåller 20 kanaler. Ytterligare kanaler samt streamingtjänster går att lägga till genom att boende tecknar individuellt avtal med Telenor.